[Designpanel] Luxor Theater
- Design
- 17 nov 2015 @ 08:20
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - DesignpanelVisual id
- 17 nov 2015 @ 08:20
- Redactie Design
De Rotterdammers van Das Buro ontwierpen een nieuwe identiteit voor het Luxor Theater in hun stad. De designers bleven trouw aan het idee waarmee de vorige identiteit vijftien jaar geleden werd ontworpen, maar wilden er wat meer invoud in brengen. Bovendien moest de nieuwe huisstijl bruikbaar zijn voor beide theaters die tot het Luxor behoren. De letter X kreeg een centrale rol toebedeeld. Wat vinden de designers in het panel van de identiteit?
Stefan Pangratz, design director bij VBAT:
Ik hou van eenvoudig. En als iets eenvoudig is, dan is het een wit kruis op een rode achtergrond. Krachtig genoeg om in een drukke stad op te vallen, herkenbaar door de draai en trots op z’n bestaan. Misschien voor de hand liggend… het past daardoor wel heel goed bij Rotterdam. Ook leuk dat het speelse karakter behouden bleef, zoals het uitvergroten van de “X” totdat alleen nog de driehoeken overblijven.
Er zit een bepaalde ruigheid in de aanpak van de identiteit, een karaktertrek die nog veel meer mogelijkheden biedt. Helemaal ervoor gaan zou ik zeggen! Ik hoop ook dat de rode tas niet alleen een idee is, maar ook gemaakt wordt.
Rapportcijfer: 8
Tom Dorresteijn, ceo bij Studio Dumbar:
Prima en effectief. Rotterdams direct, zou je kunnen zeggen. Maar niet bijzonder of prikkelend.
Rapportcijfer: 6
Claire Parker, Executive Creative Director bij Design Bridge:
A bold, smart, confident evolution. Taking what was distinctive and memorable about the old identity and putting it to work in a way that reflects more the attitude and philosophy of the theatres and community it represents. At first glance it appears quite simple but that’s often the measure of a good brand identity, to be able to tackle complexity and deliver a unified coherent brand vision across multiple touch points. The theatres now have a branded identity system to unify them, supporting their vision for the future, one that celebrates and showcases the art it represents - the X marking the spot of the cultural pulse of Rotterdam.
8
Designers versus marketeers:
Welke rapportcijfers geeft het marketeerspanel voor dit designconcept?
Lees hun onderbouwing in MarketingTribune 20.
Karlijne Bos, senior brand manager Pearle: 8
Tessa van Breugel, brand manager digital cause Quaker bij Pepsico: 3
Marc van Eck, managing partner Business Openers: 9,5
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
- Tom Dorresteijn
- Studio Dumbar
- Marc van Eck
- VBAT
- Stefan Pangratz
- Karlijne Bos
- Tessa van Breugel
- Claire Parker
- Luxor Theater
- Pearle
- Das Buro
- Pepsico
- Designbridge
- BusinessOpeners
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Geen reclame, maar kunst op... 28-01-2025
- Soundlogo top-30: 'Dat is het... 07-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day